loading...

وریشه

مجله اینترنتی سلامت زیبایی و زناشویی

کلپوره گیاهی است که در مناطق معتدل و کوهستانی رشد می کند و حدود ۱۰۰۰ سال است که از رویش آن می گذرد.تاریخ استفاده از این گیاه به زمان بقراط برمی گردد.این گیاه، دارویی است که بوعلی سینا درکتابش به آن اشاره کرده است.کلپوره خاصیت دارویی بسیار متنوعی دارد و قدرت درمانی بالایی دارد.با استفاده از این دارو به علت قدرتی که دارد نتیجه بسیار سریع مشاهده می شود.از جمله خواص این داروی گیاهی کاهش قند، کاهش درد و ضعف اعصاب می توان نام برد.با دلگرم همراه باشید.

 

خواص کلپوره

 

سیستم اعصاب پارا سمپاتیک که از جمله سیستمهای عصبی خودکار بدن است (سیستم دیگر سمپاتیک است). مسئول انقباض و حرکات دستگاه گوارش می‌باشد. استیل کولین یک حامل شیمیائی است که با ترشح از انتهای اعصاب پارا سمپاتیک سبب بروز اثرات این اعصاب بر اندامهای مختلف می‌شود. بنابراین یک داروی آنتاگونیست استیل کولین می‌تواند مانع اثرات این ماده در اندام مورد نظر شود و اثرات استیل کولین را معکوس نماید. مواد مؤثره گیاه کلپوره آنتاگونیست استیل کولین می‌باشند.

 

این مواد با مهار کانال‌های کلسیم مانع از ورود کلسیم از مایع خارج سلولی به داخل غشاء پایانه‌های عصبی در هنگام دپولاریزاسیون (مرحله‌ای که به علت ورودیون‌های سدیم با بار مثبت پتانسیل الکتریکی داخل غشاء به سمت مثبت میل می‌کند) شده، جلو آزاد شدن استیل کولین را از وزیکول‌های التهابی عصب گرفته، در نتیجه امکان انتقال پیام عصبی در طول مسیر نورون‌ها و نیز انتقال پیام عصبی به ماهیچه‌های صاف دستگاه گوارش از میان رفته یا حداقل کاهش می‌یابد. در نتیجه دارای اثرات آنتی‌اسپاسمودیک می‌باشد.

 

معجزات گیاه کلپوره (مریم نخودی) از دیدگاه در طب سنتی

 

مکانیسم اثر کلپوره

البته این داروی گیاهی برای بیماری های عفونی و مفصلی بسیار مفید است.از جوشانده غلیظ این گیاه و با ترکیب آن با کمی آب می توان به عنوان داروی راشیتیسم به ویژه در کودکان و روماتیسم استفاده کرد.علت تاثیر گذاری بسیار بالای این دارو بر کاهش قند حفاظت آن از لوزالمعده است.کسانی که می خواهند از این گیاه به عنوان کاهش دهنده قند خون استفاده کنند بهتر است بدانند که استفاده همزمان این گیاه دارویی با سایر داروهای کاهش قند توصیه نمی شود.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:40 بازدید : 102 نویسنده : وریشه

تمام فواید و خواص حنا را بشناسید

استفاده از حنا از سالهای خیلی دور و از زمان پیامبران توصیه می شده است .حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشتر از فواید آن برای مو می دانیم در حالی که پودربرگهای معجزه آسای این گیاه درمان دردهاست. حنا گیاهی به صورت درختچه یا درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری، بیضوی و گلهائی به صورت خوشه گرزن بزرگ، به رنگ سفید یا زرد بسیار خوشبو، با میوه های خشک و شکوفا که حاوی دانه هائی خیلی کوچک است .

 

حنا یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود.

 

همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

 

مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گرانقیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.

 

مضرات حنا

 

حنا مضر حلق و ریه است، از این نظر باید با کتیرا خورده شود. مقدار خوراک آن تا ۵ گرم است و اگر از آن بیشترخورده شود خطرناک و اسراف موجب هلاکت می شود.

 

 

 

اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند. مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو ا به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

 

نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.برای رویاندن ناخن شما باید روزی ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده کنید. برای این کار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سی سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یک پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یک ماه میل کنید.حنا به صورت پرده ای، مانع تأثیر اشعه خورشید بر روی پوست بدن می شود.

 

فواید و خواص پودر حنا برای درمان گرگرفتگی

 

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.

 

خواص حنا برای درمان اسهال خونی و زخم روده

 

با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم های روده ای- معده ای و به عنوان ادرارآور استفاده می شود.

یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.

گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.

حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

روغن گل حنا که آن را «دهن الفاعیه» نامند و مانند گل سرخ تهیه می کنند گرم و محلل مقوی مو برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است.

برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه ثروتمند شدن با چوب دارچین درخت استفاده می شود.

خواص حنا برای پوست

 

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

 

فواید حنا و معجزه ی گذاشتن حنا کف پا را میدانید؟

 

به فارسی حنا و در کتب سنتی و به عربی حنا، الهناء رقون و رقان گویند و گل آن را فاغیه می نامند. برگهای آن متقابل، ساده، چرمی، کامل به طول ۲ تا ۳ و به عرض ۱ سانتی متر، بیضوی و نوک تیز می باشد. دفترچه پلوپز فلر برگهای گیاه حنا ، بخش داروئی آن را تشکیل می دهد . برداشت برگ حنا از سال دوم و سوم و کشت آن سالی دو بار صورت می گیرد. در اوایل تیرماه به نام حنای گرما و در اواخر آبان ماه به نام حنای قوس معروف است .

 

خواص برگ حنا

مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می کند،به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. اگر مدت هاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می شوید، باید بگویم که می توانید خوشحال باشید زیرا که حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند.

 

از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان راهنمای آپشن های سانتافه استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

 

فواید و خواص حنا برای رفع مشکلات پوستی و داخلی

 

حنا به صورت موضعی در درمان بیماریهای قارچی پوستی بویژه در قارچ های چه چیزی به صورت بزنیم تا ریش در بیاوریم ؟ عامل کچلی و تخفیف دردهای روماتیسمی بکار می رود.ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد،کاهش دهنده پرفشاری خون،سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده ی نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است.

 

حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت می باشد؛ همچنین دارای اثر ضد قارچی در قارچ های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس است.برای تسکین سردرد فواید خراطین برای واژن خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالید.

 

 

اختلالات کبدی

 

از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد.

 

خواص بی نظیر حنا برای مو

 

حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. عظمت الله درون کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

 

برای پرپشت شدن مو با استفاده از خواص حنا باید

 

ابتدا برگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به طور مرتب به زمان باطل کردن طلسم موها بمالید. البته برای شادابی موها توصیه دیگری نیز برای شما دارم اینکه مخلوطی از پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. بعد از اینکه موها را خشک کردید می توانید برق آن را در آینه تماشا کرده و لذت ببرید.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:34 بازدید : 79 نویسنده : وریشه

پونه کوهی از گیاهان دارویی است که در آشپزی و مصارف دارویی استفاده می شود و در طب و پخت و پز برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است پونه کوهی به طور معمول رشد می کند و 50 سانتی متر قد دارد برگ بنفش آن حدود 2 تا 3 سانتی متر طول دارد. پونه کوهی دارای مواد شیمیایی مانند ( تیمول، پینن، لیمونن، کارواکرول، اسیمن و کاریوفلن ) است که به گیاه بوی منحصر به فرد و لذت بخش می دهد. نه تنها پونه به غذا عطر و طعم می دهد بلکه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد باکتریایی می باشد.با دلگرم همراه باشید.

 

 دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پونه کوهی ممکن است به کاهش و یا جلوگیری از پیشرفت کانسر در بیماران مبتلا به سرطان سینه کمک کند.پونه کوهی دربیماری ها مانند ( سرد، درد های عضلانی، آکنه، شوره سر، برونشیت، دندان درد، نفخ، سردرد، ناراحتی های قلبی، آلرژی، انگل های روده ای، گوش درد، خستگی، دفع حشرات و اسپاسم های قاعدگی ) استفاده می شود.

 

مقدار مصرف مجاز پونه کوهی

 

برای درمان انگل های روده ای 200 میلی گرم از روغن پونه کوهی سه بار در روز به مدت 6 هفته مصرف شود.

 

عوارض جانبی و احتیاطات پونه کوهی

 

خوردن پونه کوهی می تواند سبب ناراحتی معده در برخی افراد شود علاوه بر این، کسانی که به گیاهان متعلق به خانواده نعناع مانند ریحان، سنبل، نعناع و مریم گلی حساسیت دارند باید مراقب باشند چرا که آنها نیز ممکن است به پونه واکنش های آلرژیک داشته باشند.

 

بارداری و شیردهی

 

پونه کوهی خوراکی در مقادیر دارویی در دوران بارداری نباید مصرف شود زیرا خطر سقط جنین با مصرف پونه کوهی وجود دارد.

 

خواص معجزه آسای پونه کوهی

 

فواید پونه کوهی برای سلامتی

پونه کوهی برای ناراحتی های دستگاه تنفسی مانند ( سرفه، آسم، کروپ و برونشیت ) استفاده می شود همچنین برای اختلالات مانند سوزش سر دل و نفخ استفاده می شود سایر کاربردها شامل درمان اسپاسم قاعدگی، روماتیسم مفصلی، اختلالات دستگاه ادراری از جمله عفونت های دستگاه ادراری ( UTI )، سردرد و ناراحتی های قلبی می باشد.

 

پونه حاوی غلظت بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ( بیشتر از 75 میلی مول در 100 گرم ) است.

آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های بدن در برابر اثر رادیکال های آزاد و بهبود توانایی برای مبارزه با عفونت، کمک می کند.

 

خواص ضد باکتری پونه کوهی

 

در تعدادی از مطالعات، فعالیت ضد میکروبی پونه کوهی نشان داده شده است گروهی از محققان پرتغالی نشان دادند که مرزنجوش اسانس رازیانه در برابر 41 گونه از پاتوژن های غذایی لیستریا مونوسیتوژن مؤثر بود.

روغن پونه کوهی خاصیت ضد میکروبی قوی دارد زیرا حاوی یک ترکیب ضروری به نام کاروکل است.

گروهی از محققان انگلیسی و هندی گزارش دادند که اسانس پونه کوهی هیمالیا دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که حتی می تواند سبب کشتنMRSA بیمارستانی شود.

 

روغن پونه کوهی خوراکی در بیماریهای ( انگل روده ای، آلرژی، درد سینوس، ورم مفاصل، سرماخوردگی و آنفلوانزا، آنفلوانزای خوکی، گوش درد و خستگی استفاده می شود و استفاده بر روی پوست برای بیماری های پوستی از جملهآکنه، پای ورزشکاران، پوست چرب، شوره سر، زخم های شانکر، زگیل، عفونت قارچی، روزاسه و پسوریازیس ) استفاده شود و همچنین برای نیش حشرات و عنکبوت، بیماری لثه، دندان درد، درد عضلانی و رگهای واریسی استفاده می شود روغن پونه کوهی به صورت موضعی به عنوان دافع حشرات استفاده می شود.در مواد غذایی و نوشیدنی ها، پونه کوهی به عنوان یک ادویه مربوط به آشپزی و یک ماده نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود.

شاخ و برگ گیاهان برای درمان اختلالات دستگاه تنفسی، اختلالات دستگاه گوارش ( GI )، اسپاسم های قاعدگی و اختلالات دستگاه ادراری استفاده می شود.

 

پونه کوهی

شاخ و برگ گیاهان به صورت موضعی برای کمک به درمان تعدادی از بیماری های پوستی مانند آکنه و شوره سر استفاده می شود.

پونه کوهی شامل: فیبر، آهن، منگنز، ویتامین E، آهن، کلسیم، اسیدهای چرب امگا و تیپتوفان است.

پونه کوهی نیز یک منبع غنی از ویتامین K است که در رشد استخوان، حفظ تراکم استخوان و تولید پروتئین هایی برای لخته شدن خون موثر است.

 

خواص ضد التهابی

 

یک عنصر فعال در پونه کوهی به نام بتا کاریوفلین شناخته شده که ممکن است در برابر اختلالاتی مانند پوکی استخوان و تصلب شرایین موثر باشد.

 

حفاظت در برابر سرطان

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:33 بازدید : 175 نویسنده : وریشه

این چای بسیار خوش طعم فواید بسیاری دارد که به بی خوابی کاهش وزن کمک می کند. خاصیت آرامش بخش بودن بابونه موجب می شود که قبل از خواب به شما آرامش دهد و به خواب بهتر شما کمک می کند. چای گل بابونه از بدن در مقابل سلول های سرطانی جلوگیری می کند. نوشیدن این چای از پیشرفت بیماری دیابت جلوگیری کرده و سطح قند خون بدن را تحت کنترل قرار می دهد.با دلگرم همراه باشید.

 

آشنایی با خواص درمانی چای بابونه 

 

موارد منع مصرف چای بابونه

1. از مصرف بابونه و فرآورده های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.

 

2. بعلت موارد نادر حساسیت در استفاده بصورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد.

 

تداخلات دارویی

 

اثر داروهای ضدانعقادی را افزایش میدهد.

 

مصرف چای بابونه در بارداری

بعلت اثرات سقط آوری که البته به خاطر اجزاء دیگر گیاه میباشد مصرف مقادیر زیاد آن در ماههای اول بارداری ممنوع است.

 

مصرف در شیردهی

در مقادیر معمول و غیر درمانی مجاز میباشد.

 

طرز تهیه:

 

یک قاشق چای‏ خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. چای بعد از 10 دقیقه، آماده است.

 

خواص چای بابونه: 28 خاصیت شگفت انگیز چای بابونه

 

چای بابونه دارای خواص درمانی متعددی از جمله :

درمان التهاب، تسریع کننده روند بهبود زخم ها و تبخال، درمان آکنه و جوش های چرکی و تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه مجله سیب سبز بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد.چای بابونه از گیاهان خشک شده بابونه که منبع غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است، تهیه می شود.بابونه، بهترین کورتن طبیعی در بین گیاهان می ‌باشد که ایرانول دارای اثرات جلدی و خوراکی می ‌‌باشد.

تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد.

 

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است.

آن‌ هایی که یائسه شده‌اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می ‌کند.

این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می ‌دهد.

بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است.

دمنوش بابونه ضد آلرژی است.

خوردن پنج گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است.

استفاده از بابونه، سنگ مثانه را خرد و دفع می ‌کند.

اگر کسی قطره قطره ادرار می‌ کند، به او دمنوش بابونه دهید تا درمان شود.

دمنوش بابونه ادرار آورد است.

دمنوش بابونه قاعده آور می ‌باشد.

حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد ؛ برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان بریزید و مدت پانزده دقیقه در آن دراز بکشید.

برای گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.

بخور بابونه میتواند در کاهش التهابات چشمی موثر باشد؛ از این رو ، یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را داخل یک لیتر آب جوش ریخته، بعد از پانزده دقیقه این دمنوش را بخور دهید.

برای تسکین درد در هنگام دندان در آوردن بچه‌ها به آن‎‌ ها دمنوش بابونه بدهید.

 

خواص درمانی چای بابونه

یکی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم معده و ورم معده است؛ این گیاه به آسانی این مرض را درمان می ‌کند.

دمنوش بابونه اعصاب را تقویت می ‌کند.

تقویت کننده مغز است.

برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10 دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید.

درمان کننده سردرد و میگرن

برای تسکین دردهای عضلانی دمنوش بابونه بنوشید.

دمنوش بابونه درمان کننده کم خونی است.

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای دفع ناراحتی های پوستی نظیر کهیر و خارش مفید است.

 

دمنوش بابونه برای عفونت‌ های زنانه، داروی بسیار مناسبی است.

اگر با دمنوش بابونه‌، موی بلوند را بشویید آن را روشن تر و شفاف تر می ‌کند.

شست وشوی سر با دمنوش بابونه باعث تقویت می ‌شود، رویش مو را تقویت می‌ کند و باعث جلوگیری از ریزش موی سر می ‌شود.

برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کنید و روی محل دردناک بمالید تا درد آن عضو تخفیف پیدا کند.

دمنوش بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است.

برای دفع زردی مفید است.

 

آشنایی با خواص درمانی چای بابونه 

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:31 بازدید : 246 نویسنده : وریشه

پولک" گیاهی است علفی و بوته‌ای به طول ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر با گل‌های صورتی و برگ‌های بیضی شکل پر از کرک سفید.

 

نام‌های دیگر گیاه پولک، " پلک" یا " سنبله آرسبارانی" است که با وجود انواع فلاونوئیدها و اسانس‌هایی از جمله : آلفا پی‌نن، بتا پی‌نن، او سیمن، لیمونن و میرسن، دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بسیار بالا است.در طب سنتی از برگ‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار گیاه پولک به عنوان آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. در واقع گیاه پولک به پنیسیلین طبیعی معروف است. بیشتر مصرف این گیاه به صورت دم‌کرده یا جوشانده است.با دلگرم همراه باشید.

 

همین طور می‌توانید از مخلوط آویشن، پولک و پنیرک به جای آموکسی سیلین یا آمیکاسین که آن هم نوعی آنتی بیوتیک است استفاده کنیم.

برای درمان عفونت‌های ادراری و ترشحات زرد دوران بارداری می‌توانید هر ۸ ساعت یک استکان عرق پولک بخورید.

 

گیاه پولک

عوارض جانبی گیاه پولک

تا به حال در مصرف به اندازه این گیاه عوارضی دیده نشده است.

 

جالب است بدانید در تحقیقات جدید درباره تاثیر گیاه پولک در جلوگیری از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حتی خیسانده این گیاه در برخورد با باکتری‌ها اثر مهاری قابل توجهی دارد. پس بهتر است به جای اینکه به محض احساس گلو درد خودمان را به انواع آنتی بیوتیک‌ها ببندیم کمی دم نوش پولک و پونه و پنیرک دم کنیم و با کمی عسل یا نبات بنوشیم و از زندگی لذت ببریم.

 

خواص و فواید دارویی و درمانی پولک(سنبله آرسبارانی) و عرق گیاه پولک

 

گیاه پولک چیست؟

 

خواص گیاه پولک چیست؟

گیاه پولک ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده ، ضد باکتری و ضد میکروب است. در درمان بیماری‌هایی از جمله سینوزیت، آسم، روماتیسم، سرماخوردگی، عفونت ادراری و سوزش ادرار و عفونت داخلی زنان بسیار موثر است و برای ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی زنان کاربرد دارد.

 

و حالا چند نسخه درمانی خوب با گیاه پولک:

برای درمان انواع عفونت‌ها می‌توانید از دم کرده گیاه پولک استفاده کنید: یک قاشق از گیاه را داخل قوری چینی دم بکنید و به مدت حداقل ۴ روز، روزی ۲ استکان نوش جان کنید.

به جای خوردن آزیترومایسین که یک آنتی بیوتیک قوی است می‌توانید : آویشن، پولک و پونه را با هم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:30 بازدید : 809 نویسنده : وریشه

گل انگبین و طرز تهیه آن : مقداری گلبرگ های تازه گل سرخ با هم وزن آن عسل مخلوط شده و به مدت ۴۰ روز در آفتاب قرار می گیرد و در صورت لزوم گاهی مجددا کمی به آن عسل اضافه می شود این ترکیب را گلنگبین می گویند اگر به جای عسل گلبرگ ها همراه شکر سفید به همان میزان ساییده شوند ترکیب حاصل گلقند نام دارد. در صورت استفاده از گل های خشک برای بهتر مخلوط شدن گلها از گلاب هم استفاده می شود.با دلگرم همراه باشید.

 

گل انگبین و گلقند.طرز تهیه و خواص

 

منافع گل انگبین

این ترکیب مقوی مغز و معده و خشک کننده رطوبت های زاید است و مخصوصا مصرف آن بعد از غذا مانع بالا رفتن بخارهای نامناسب از معده به مغز می شود. نوع عسلی برای سردمزاجان، کهن سالان و کسانی که رطوبت مغزشان زیاد است مناسب تر است و برای از بین بردن نفخ و باد و هضم غذا به کار می رود.

نوع شکری بیشتر مناسب جوانان و گرم مزاجان و بیماری هایی چون وسواس است.نوع عسلی تا ۴ سال و نوع شکری تا ۲ سال خواص خود را حفط می کند.

 

گل انگبین

 

موارد منع مصرف گل انگبین

بیماران مبتلا به تنگی و انسداد روده، دردهای شکمی ناشناخته، جرّاحی شکم، کودکان زیر دو سال

 

توجه:

 

 

* بهترین اثر بخشی فرآورده در افراد سرد مزاج با سردی معده و کبد می‌باشد.

* در خانم‌های باردار و کودکان بالای ۲ سال به راحتی قابل استفاده است.

* دارو در ظرف دربسته، دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

 

گل انگبین

 

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب گل انگبین

 

فواید بی نظیر گل انگبین

 

گل انگبین

گلی که با انگبین(عسل) آمیزند.

 

گلقند

گلی که با قند(شکر) آمیزند.

 

طبیعت آن گرم است و خود به تنهایی ملین بسیار خوبی است. و طرز تهیه ی آن به شرح ذیل است:

مقداری گلبرگ های تازه گل سرخ با هم وزن آن عسل مخلوط شده و به مدت ۴۰ روز در آفتاب قرار می گیرد و در صورت لزوم گاهی مجددا کمی به آن عسل اضافه می شود این ترکیب را گلنگبین می گویند اگر به جای عسل گلبرگ ها همراه شکر قهواه ای یا شکر نیشکر به همان میزان آمیخته شود ترکیب حاصل گلقند نام دارد. در صورت استفاده از گل های خشک برای بهتر مخلوط شدن گلها از گلاب هم استفاده می کنند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:29 بازدید : 140 نویسنده : وریشه

اکلیل کوهی یا رزماری گیاهی است با طبع گرم وخواص دارویی فراوان که اهمیت ویژه ای دارد.این گیاه علاوه بر اینکه در اشپزی و طعم دار کردن ان به غذا استفاده می شود در درمان بیماری و درد های موضعی هم چنین ریزش مو مورد استفاده وسیع قرار می گیرد. خواستگاه این گیاه در مدیترانه و اروگویه است. روغن ان گرم وتحریک کننده است ونافذ است ودر درمان ریزش مو وتحریک موها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در درمان الرژی وحساسیت های فصلی کاربرد دارد.با دلگرم همراه باشید.

 

عرق رزماری ، طبع ، خواص ، مضرات و طریقه مصرف رزماری

 

روغن عصاره ای رزماری مصرف خوراکی ندارد، اما خوردن خود رزماری به میزان کافی و اندازه در رژیم غذایی مشکلی ایجاد نمی کند. اگر به دیگر اعضای خانواده نعناع حساسیت دارید، استفاده از رزماری نیز ممکن است احساس ناخوشایندی را در شما ایجاد کند اما واکنش ها به طور معمول خفیف هستند.

 

مضرات و طریقه مصرف رزماری

طریقه مصرف رزماری

یک قاشق غذاخوری گیاه رزماری خرد شده را (از قسمت برگ و سرشاخه‌های گلدار) در قوری بریزید. یک لیوان آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

 

مضرات رزماری

– مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه می تواند باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها شود.

 

– در دوران بارداری و شیردهی مصرف رزماری می تواند باعث خونریزی یا سقط جنین شود.

 

فواید معجزه آسا عرق رزماری

 

تقویت حافظه

یکی از نخستین موارد گزارش شده یا مستند در زمینه استفاده از رزماری برای بهبود سلامت به عنوان محرک شناختی بوده است. این گونه گفته شده بود که رزماری حافظه را تقویت می کند و به افزایش هوش و تمرکز کمک می کند. در شرایطی که همچنان پژوهش و مطالعه درباره درستی بسیاری از این ادعاها ادامه دارد، اما آثار رزماری بر مغز از بهبود قدرت حافظه حکایت دارند. در همین راستا، رزماری با تحریک فعالیت شناختی در افراد مسن، و همچنین آنهایی که از اختلالات حاد شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند، مرتبط شده است.

 

خلق و خو و استرس

عطر رزماری به تنهایی با بهبود خلق و خوی انسان، پاکسازی ذهن، و کاهش استرس در افرادی که مبتلا به اضطراب و استرس مزمن ناشی از عدم تعادل هورمونی پیوند خورده است. هنگامی که این گیاه مصرف می شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند آثاری مشابه داشته باشد. رایحه درمانی با استفاده از روغن عصاره ای رزماری نیز چنین هدفی را دنبال می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند. بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد.

 

خواص درمانی رزماری،خاصیت درمانی رزماری رزماری به عنوان یک محرک برای بدن عمل می کند

 

رزماری بومی منطقه مدیترانه است و یکی از رایج‌ترین گیاهان در قفسه های ادویه خانگی یا فروشگاهی محسوب می شود. محبوبیت بالای رزماری بی دلیل نیست زیرا نه تنها از مزه و عطر فوق العاده ای سود می برد، بلکه در صورت استفاده منظم در رژیم غذایی مجموعه ای از آثار سودمند برای سلامت انسان را نیز ارائه می کند.

 

همانند بسیاری دیگر از گیاهان دارویی و مفید دیگر، رزماری به خانواده طبقه بدنی مشابه با نعناع اختصاص دارد، اما از مزه خاص آن برخوردار نیست. رزماری دارای مزه ای گرم‌تر، تلخ‌تر و گس‌تر است که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می بخشد. استفاده از رزماری به ویژه در غذاهای ایتالیایی رایج است.

 

اگرچه میزان کم مورد استفاده برای بهتر کردن عطر و مزه غذاها به طور معمول برای اثرگذاری چشمگیر بر بدن انسان کافی نیست، اما افزودن منظم برگ های این گیاه به غذا امکان استخراج فواید انباشته شده در ترکیبات ارگانیک و ترکیبات شیمیایی طبیعی موجود در برگ ها را برای بدن فراهم می کند.از دیگر روش های استفاده از رزماری می توان به مصرف مقادیر زیاد این گیاه و یا استعمال روغن عصاره ای آن به صورت مستقیم روی پوست اشاره کرد. در ادامه با فواید سلامت رزماری بیشتر آشنا می شویم.

 

تحریک جریان خون

رزماری به عنوان یک محرک برای بدن عمل می کند و تولید گلبول های قرمز و جریان خون را تقویت می کند. این شرایط به اکسیژن رسانی بهتر به اندام ها و مناطق حیاتی بدن کمک می کند و از عملکرد روان و کارآمد فعالیت های متابولیک در این مناطق اطمینان حاصل می شود. افزون بر این، حرکت مواد مغذی به سوی سلول هایی که نیازمند ترمیم هستند، تحریک می شود.

 

تسکین درد

به عنوان یک ماده ضد درد، رزماری صدها سال است که به صورت موضعی در قالب خمیر یا مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می شود. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود، رزماری به عنوان یک مسکن درد برای نقاطی که دسترسی به آنها دشوارتر است مانند سر و دردهای ناشی از یک بیماری به کار گرفته می شود. در حقیقت، یکی از محبوب ترین کاربردهای رزماری برای درمان میگرن است. مالش عصاره رزماری روی شقیقه ها یا بو کردن عطر رزماری با کاهش شدت علائم میگرن مرتبط است.

 

ویژگی های ضد التهابی

شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری بوده و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند. از این رو، رزماری درمانی موثر برای بسیاری شرایط از جمله فشار خون، نقرس، ورم مفاصل، و جراحت های ناشی از فعالیت بدنی یا جراحی محسوب می شود. رزماری به صورت خوراکی یا موضعی برای ایجاد اثر ضد التهابی قابل استفاده است. افزون بر این، کاهش التهاب در سیستم قلبی عروقی می تواند به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از تصلب شرایین کمک کند.

 

پتانسیل ضد باکتری

در شرایطی که ویژگی های تقویت سیستم ایمنی بدن موجود در گیاه رزماری به اندازه کافی تاثیرگذار هستند، این گیاه در برابر عفونت های باکتریایی، به ویژه آنهایی که در معده رخ می دهند، نیز قدرتمند عمل می کند. باکتری اچ.پیلوری یک پاتوژن یا عامل بیماری زا شایع و بسیار خطرناک است که می تواند به بروز زخم معده منجر شود، اما مشخص شده است مصرف رزماری به جلوگیری از رشد آن کمک می کند. همچنین، رزماری با جلوگیری از عفونت استاف که هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ می کشد، مرتبط است.

 

تسکین دهنده معده

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

 

خوشبو کننده نفس

به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی، رزماری در قالب یک خوشبو کننده نفس کاربرد دارد و همچنین سلامت دهان و دندان شما را بهبود می بخشد. شما می توانید برگ های رزماری را در آب داغ ریخته و سپس این مخلوط را در دهان خود غرغره کنید تا افزون بر نابودی باکتری ها، نفسی تازه و خوشبو را تجربه کنید.

 

سم زدایی بدن

طبیعت رزماری اندکی ادرار آور است و از این رو می تواند به خروج کارآمدتر سموم کمک کند. افزون بر این، هنگامی که رزماری به صورت مرتب مصرف شود با افزایش میزان آب خروجی از بدن به خروج عوامل بیماری زا، نمک ها، سموم و حتی چربی اضافی کمک می کند. رزماری با کاهش سطوح سیروز (التهاب شدید کبد) و بهبود سریع‌تر این عضو در ارتباط است. کبد از جمله اندام هایی با آهنگ کند درمان در بدن انسان محسوب می شود.

 

مضرات و طریقه مصرف رزماری

سلامت پوست

ویژگی های ضد پیری رزماری به خوبی شناخته شده اند. اگرچه استفاده از روغن عصاره ای آن رایج‌تر است، اما برگ های رزماری می توانند هم از داخل و هم به صورت موضعی روی پوست اثرگذار باشند و به بهبود کیفیت جوانی و شادابی بزرگترین عضو بدن انسان کمک می کند. افزون بر این، رزماری به درمان لکه ها، درخشش طبیعی و ظاهر هیدارته پوست نیز کمک می کند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:28 بازدید : 123 نویسنده : وریشه

برگ گیاه شاه توت دارای ترکیباتی است که اثر هیپوگلیسیمیک دارد و عصاره آن در کاهش گلوکز سرم حیوانات دیابتی موثر است.گیاه شاه توت (Morus nigra L) یکی از عوامل درمانی طبیعی غیرتوکسیک است و اثرات درمانی بسیاری مانند کاهش دهنده فشار خون و دیوزدارد.با دلگرم همراه باشید.

 

گفته می‌شود با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاتوت در رژیم غذایی خود می‌توان پرستاری عملکرد مغز را بهبود بخشید و آن را تقویت کرد.

 

محققان معتقدند فلاونوئید‌ها از جمله آنتوسیانین و فلاونول ‌های موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژه ‌ای در هیپوکامپوس مغز می‌ توانند.پروتئین‌‌های خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت کنند. هیپوکامپوس بخشی از مغز رازیانه است که یادگیری و حافظه را کنترل می‌‌کند. از آن جا که تقویت حافظه درازمدت و کوتاه‌مدت در سطح مولکولی در نورون‌‌ها کنترل می‌‌شود، خوردن این میوه می‌تواند ظرفیت حافظه را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به تقویت آن شود.

 

 برگ توت سیاه

طبیعت برگ توت سیاه

طبیعت گرم دارد

 

طرز استفاده برگ توت سیاه

نصف استکان بعد از هر وعده غذا میل شود.

 

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب برگ توت سیاه

 

خواص و فواید درمانی و جالب عرق برگ توت سیاه

 

فواید برگ توت سیاه

مفید برای قند خون، درمان مرض قند، آرام بخش و تصفیه کننده ی خون می باشد.

استفاده از جوشانده برگ‌‌های این میوه برای برطرف کردن حالت تهوع از قدیم معمول بوده و ریشه آن برای درمان اسهال خونی استفاده می‌‌شده است از قدیم گفتن. در برگ شاتوت ماده‌‌ای ضد قند وجود دارد که می‌ تواند مرض قند را درمان کرده و قند خون را کاهش دهد. به همین دلیل می‌‌توان از آن در صورت وجود قند در ادرار و معالجه دیابت استفاده کرد.

آب دم کرده ریشه توت و شاتوت که با حدود ۴۰ گرم ریشه دم شده باشد برای دفع انگل کدو خصوصا اگر برگ شفتالو به آن اضافه کرده باشند، مفید است. خوردن دم کرده برگ آن نیز همین اثرات را دارد.مزمزه آن برای درد دندان و کمپرس آن برای تحلیل ورم‌‌های روده سودمند است.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:27 بازدید : 163 نویسنده : وریشه

بابونه گیاهی لینک  است دائمی و کوچک به ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می روید . ساقه آن برنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفدر در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود . در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند .با دلگرم همراه باشید.

 

بابونه و این همه خاصیت 

 

* استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

 

مضرات بابونه

* مصرف همزمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و... و همچنین الکل ممنوع است.

 

* مصرف بابونه در بارداری و شیردهی در برخی افراد با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن در این دوران اجتناب شود.

 

* استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

 

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب عرق بابونه

 

خواص و فواید معجزه آسا عرق بابونه

 

 

 

10. برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.

 

11. برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.

 

12. برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آن ها چای بابونه بدهید.

 

13. جویدن بابونه برای التیام زخم های درمان مفید است.

 

14. بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل های دردناک بمالید درد را تخفیف می دهد.

 

15. مصرف دم کرده بابونه به شکل ناشتا مقوی معده، مقوی و بادشکن است.

 

16. برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

 

17. بابونه درمان کننده بی اشتهایی است.

 

18. چای بابونه درمان کننده کم خونی است. به خاطر همین خاصیت خانم ها و دختران می توانند برای درمان کم خونی شان از آن استفاده کنند.

 

19. بابونه برای رفع زردی مفید است.

 

20. حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته مدت یک ربع ساعت در آن دراز بکشید.

 

21. اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای لینک  رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است.

 

22. بابونه ضدآلرژی است.

 

23. برای رفع گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.

 

24. اسانس بابونه چون اثر قی آور دارد در مورد مسمومیت های غذایی مصرف می شود.

 

25. روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید.

 

26. با چای بابونه اگر موهای بلوند را بشویید آن ها را روشن تر و شفاف تر می کند.

 

خواص و آثار بابونه

بابونه گیاهی است دائمی و کوچک به ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می روید . ساقه آن برنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفدر در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود . در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند .

 

1. از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آن را بر معده مشاهده نمایید.

 

2. برای رفع ورم روده مؤثر است، همچنین برای رفع کرم معده و روده استفاده می کنند.

 

3. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می کند. خوردن 5 گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است (ریشه بابونه گرم تر و خشک تر از گل بابونه است).

 

4. بابونه مقوی مغز است.

 

5. بابونه ادرارآور و قاعده آور است، همچنین استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می کند. اگر کسی قطره قطره ادرار می کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود.

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد

 

6. این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد.

 

7. درمان کننده سردرد و میگرن است.

 

8. بابونه ضدنفخ است.

 

9. بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است.

 

27. آن هایی که یائسه شده اند بهتر است همه روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

 

28. بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش های صورت نیز توصیه شده است.

 

29. بابونه، مدر، معرق و محلل ورم ها است.

 

* به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

 

* برای درمان روماتیسم به کار می رود.

 

* چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.

 

* اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

 

مراقب باشید

 

* مصرف همزمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و... و همچنین الکل ممنوع است.

 

* مصرف بابونه در بارداری و شیردهی در برخی افراد با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن در این دوران اجتناب شود.

 

30. استفاده از بخور دم کرده ی بابونه بر روی صورت، باعث شادابی و تجدید حیات سلول های بشره پوست می شود.

 

از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند

 

طرز تهیه چای بابونه:

یک قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه ای بریزید و پس از این که دم کشید میل کنید.

 

خواص درمانی چای بابونه (دم کرده گل بابونه) عبارتند از:

خواص و آثار بابونه

 

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد.

 

* برای رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.

 

* درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:26 بازدید : 122 نویسنده : وریشه

اترج طبیعت گرم دارد. Bergamot

ضد اسهال و استفراغ می باشد . ضد عفونت . ضد نفخ معده . مقوی قلب ، معده ، کبد ، روده ه، و لطیف کننده پوست می باشد . ضد عطش و سکسه . تامین ویتامین سی .

 

با دلگرم همراه باشید .

 

بخصوص مربای آن با عسل البته با خوردن مربای آن اسراف نباید شود زیرا هضم آن مشکل می شود. دم کرده پوست زرد خشک شده آن مسکن قی صفراوی و جویدن آن خوشبو کننده دهان است. اگر پوست و گوشت سفید خشک شده آن را درلابه لای لباسها بگذارند مانع بید زدن می شوند. روغن بالنگ از نظر طبعیت گرم وخشک است ومالیدن آن برای رفع بی حسی،فلجی، لقوه، رعشه و در مفاصل، سیاتیک،امراض سرد عصبی و درد کلیه، مثانه و خوشبویی عرق نافع است.

 

روغن شکوفه آن نیز همین اثر را دارد و روغن برگ آن قویتر است. خوردن قسمت گوشت سفید متصل به پوست زرد خارجی آن خیلی ثقیل است و دیرهضم می شود و مصرف آن باید به صورت مربا با شکر و یا با عسل باشد. آب قسمت مغز ترش مزه بالنگ اگر با غذا خورده شود برای مالیخولیا حاصل سودا نافع است و چون ترشی آن برای اشخاص سوداوی مضر است باید با شکر و قند شیرین شود و سپس خورده شود.

 

ضماد پخته تمام میوه بالنگ در سرکه برای درد مفاصل و نقرس و ورم های مختلفه نافع است. در چین از خوشانده ریشه وپوست بالنگ به عنوان ضدسرفه، نرم کننده سینه ورفع ناراحتی لومباگو استفاده می کنند. تخم بالنگ کرم کش وضد تب است.دم کرده سر شاخه های تازه سبز و جوان آن راشبه جزیره مالاریا به عنوان اشتها آور وضد گرما معالجه شکم درد می خورند.

مضرات اترج

مضرات خاصی برای آن گفته نشده است.

 

همه چیز در مورد عرق اترج (Bergamot)

 

ترکیبات شیمیایی

 

بالنگ حاوی مقادیر زیادی سیترونلال است که یک ترکیب آرامش دهنده بوده و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری های روانی کاربرد دارد. همچنین در پوست میوه بالنگ اسانس لیمونن، گاما، ترپینن، ژرانیال و نرال است.

 

خواص درمانی اترج

از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی پوست زرد آن کمی گرم و خشک است و شحم آن یا به عبارت دیگر قسمت گوشت سفید داخلی متصل به پوست زرد آن در ارقامی که این قسمت شیرین است از نظر طبیعت سرد و تر و خشک و برگ و شکوفه آن گرم وخشک است. از نظر خواص معتقدند که پوست زرد آن برا ی تقویت قلب و دماغ و کبد، سرد و معده احشای داخل شکم مفید است و برای تحلیل بادها و نفخ و کمک به هضم غذا موثر می باشد.

 

عرق اترج

 

بالنگ در کتب طب سنتی با نام"اترج کبیر" آمده است. میوه آنرا به فارسی بالنگ گویند و از نظر گیاه شناسی واریته از بادرنگ است. این درختچه دارای میوه های زشتی است که گاهی به وزن یک کیلو گرم نیز می رسد. نوع دیگری از بالنگ را به فارسی "بادرنگ" می نامند و در کتب طب سنتی با نام های بادرنج، باذرنج و اترج صغیر آمده است. بالنگ درختچه ای است به شکل غیرمنظم، برگ آن با کمی اختلاف شبیه سایر مرکبات ولی میوه آن به کلی متفاوت و نوع کبیر آن در ابعاد یک خربزه کوچک است.

 

شکل آن دراز از یک طرف متصل به شاخه کمی پهن و از طرف دیگر به نوک بارکی ختم می شود. پوست آن به رنگ زرد طلایی خیلی ضخیم،موج دار و دارای برآمدگی هایی مانند تاول درشت است. قسمت عمده میوه را با پوست زرد و گوشت سفید داخل پوست را گرفته و تقریبا جای برای پولپ ترش غیر خوراکی وسط آن باقی نگذارده است.

 

گل آن سفید است. بالنگ دارای پوست زرد رنگ طلایی، با بوی معطر، به خصوص نوع کوچک آن که پوستش صاف است، معطرتر است. قسمت گوشتی سفید متصل به پوست خارجی آن ضخیم و کمی شیرین و قسمت پولپ وسط آن که در میان پرده های ضخیم طولانی واقع شده است،دارای الیاف و غلاف های پر از مایعی است که در بعضی انواع شیرین و در برخی ترش است. تخم های آن که در قسمت پولپ آن واقع است کمی دراز و در غلاف سفیدی واقع و مغز، سفید و کمی تلخ است.

 

ضد اسهال و تهوع

رفع عطش و سکسکه

ویتامین ث

مصرف به عنوان نوشیدنی

ضد درد و گرفتگی اسپاسم

تقویت قلب

سوءهاضمه

تصفیه کننده خون

مفید برای طحال

عرق اترج

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 21:24 بازدید : 45 نویسنده : وریشه

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 451
  • بازدید ماه : 1,394
  • بازدید سال : 4,318
  • بازدید کلی : 13,813